مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار در آشپزخانه


مثلث کار یک مفهوم طراحی است که دهه ها وجود داشته است و یک راهنمای عالی برای استفاده در هنگام طراحی مجدد آشپزخانه است. اگرچه ممکن است در ابتدا موضوع ترسناک به نظر برسد ، اما در واقع یک مفهوم ساده است که می تواند به شما کمک کند تا آشپزخانه خود را برای کارآیی و کارایی بیشتر دوباره طراحی کنید.اگر در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال مکانی مطمئن برای کابینت قم هستید ام دی اف قم می تواند برای شما انتخابی مناسب باشد.

انجمن ملی آشپزخانه مثلث کار را به عنوان یک خط مستقیم خیالی از مرکز سینک آشپزخانه ، به مرکز سطح پخت و پز به مرکز یخچال وصل و دوباره به مرکز سینک آشپزخانه توصیف می کند.

مثلث کار در آشپزخانه

این سه حوزه به ترتیب نشان دهنده:

     مکانی که در آن تمیز و آماده می شوید

     مکانی که احتمالاً مواد غذایی را در آن ذخیره می کنید ، و

     مکانی که در آن آشپزی می کنید.

منطق مثلث آشپزخانه چیست؟

هنگامی که در آشپزخانه کار می کنید ، احتمالاً مجبورید چندین کار مختلف را برای تهیه یک وعده غذایی انجام دهید – تمیز کردن ، تهیه غذا و آشپزی از جمله بارزترین و رایج ترین آنها.

ایده پشت مثلث کار آشپزخانه مشخص کردن فضاهای مشخص (یا “مراکز کار”) برای هر یک از این وظایف اساسی و برنامه ریزی یک منطقه کار ارگونومیک برای کاهش فاصله و تلاش لازم برای کار موثر در آشپزخانه است.

انجمن ملی پیشنهاد می کند هنگام شروع برنامه ریزی آشپزخانه ، از این دستورالعمل های ساده برای مثلث کار پیروی کنید.ام دی اف قم در حوزه های مختلف از جمله درب ضد سرقت در قم و سیسمونی در قم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

معادله مثلث کار آشپزخانه

قسمت دوم قانون مثلث کار آشپزخانه مربوط به فواصل بین این سه قسمت آشپزخانه است. طبق قانون ، سه ضلع مثلث باید:

     بین 1.2 متر و 2.7 متر باشد

     جمعاً بین 4 متر و 7.9 متر جمع شوید

جزایر آشپزخانه و شبه جزایر

مثلث کار در آشپزخانه

مثلث کار نباید بیش از 0.3متر از یک جزیره یا شبه جزیره عبور کند. کمی تغییر مسیر در اطراف جزیره آشپزخانه یا شبه جزیره مناسب است ، اما مسیر کار شما هرگز نباید مسدود و مختل شود.گروه صنعتی ام دی اف سازان قم ارائه دهنده بهترین قیمت کابینت ممبران در قم می باشد.

قرار دادن سینک ظرفشویی

مثلث کار در آشپزخانه

اگر آشپزخانه فقط یک ظرفشویی دارد ، باید آن را بین یا پهنای سطح پخت و پز ، منطقه آماده سازی یا یخچال قرار دهید. وقتی برنامه آشپزخانه شامل بیش از سه مرکز اصلی کار باشد ، به عنوان مثال یک سینک ظرفشویی اضافه شده ، هر مسافت سفر اضافی تا مرکز کار اضافی نباید کمتر از 1.2متر و نه بیشتر از 2.7 متر باشد.

ترافیک مثلث کار

مثلث کار در آشپزخانه

هیچ الگوی اصلی ترافیکی نباید از مثلث کار عبور کند.

هدف اصلی مثلث کار ایجاد کارایی در تمام ایستگاه های اصلی کار در نزدیکی آشپز است ، بدون این که آن ها را خیلی دور یا نزدیک به هم قرار دهید تا محدود شوند. همچنین به منظور به حداقل رساندن وقفه های ترافیکی از سرنشینان خارجی که ممکن است هنگام کار آشپز اصلی نیز از آشپزخانه استفاده کنند ، طراحی شده است.گروه صنعتی ام دی اف سازان ارائه دهنده بهترین قیمت کابینت ام دی اف در قم می باشد.

به خاطر داشته باشید ، هنگام طراحی چیدمان آشپزخانه ، لازم نیست که طول مثلث کار کاملاً یکنواخت باشد. شکل مثلث کار شما با توجه به چیدمان دیوارها و نوع شکل آشپزخانه شما تعیین می شود. نمونه های دیگری از مثلث های متنوع کاری در زیر نشان داده شده است.

نمونه ای از مثلث کاری در آشپزخانه U شکل

مثلث کار در آشپزخانه

نمونه ای از مثلث کاری در آشپزخانه L شکل

مثلث کار در آشپزخانه

نمونه ای از مثلث کار در آشپزخانه موازی

مثلث کار در آشپزخانه

برای طراحی و یا اجرای مثلث کار در آشپزخانه خود می توانید کار به افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند بسپارید. ام دی اف قم می تواند در زمینه های مختلف از جمله دکوراسیون داخلی در قم به شما عزیزان کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *