نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته


آشپزخانه یکی از مهمترین مناطق یک خانه است. همان طور که همه ما می دانیم ، این مکان جایی است که ما برای همه اعضای خانواده غذا درست می کنیم. به همین دلیل ، آشپزخانه دارای ظروف ، تجهیزات ، وسایل ، مواد اولیه و سایر موارد زیادی است که برای تهیه غذا استفاده می شود.

مشاهده خواهید کرد که هر آشپزخانه دارای کابینت و فضای ذخیره سازی فراوان است. این به دلیل تعداد وسایل آشپزخانه است که برای کارکرد خوب مورد نیاز است.

با این کار ، باید اطمینان حاصل کنید که کابینت ها قادر هستند آشپزخانه را به خوبی سازماندهی کنند. در غیر این صورت ، همه چیز پراکنده و بهم ریخته به پایان می رسد.اگر در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال مکانی مطمئن برای طراحی دکوراسیون داخلی در قم هستید ام دی اف قم می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

سازماندهی آشپزخانه ممکن است برای بعضی از افراد کار سختی باشد. اما اگر با یک روند خوب روی آن کار کنید ، می توانید آشپزخانه خود را با موفقیت سازماندهی کنید. ما از طریق نکاتی که امروز به شما آموزش خواهیم داد به شما در انجام این کار کمک خواهیم کرد. نکات زیر را بررسی کنید.

این نکات بدون شک راهنمایی در مورد چگونگی تهیه آشپزخانه سازمان یافته به شما می دهند. اینو ببین:

1.موارد خود را ثبت کنید و آنها را گروه بندی کنید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

قبل از شروع به نظم بخشیدن وسایل خود در آشپزخانه ، به تمام وسایل خود نگاه کنید. از اشیا خود موجودی داشته و نحوه تنظیم آن ها را تعیین کنید. تمام وسایل خود را از کابینت و کمد بیرون بیاورید. پس از آن ، بسته به نوع استفاده و نوع ، آن ها را گروه بندی کنید. سپس در مورد نحوه چیدمان آن ها تصمیم بگیرید.

2.وسایل استفاده نشده را کنار گذارید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

در حالی که یک موجودی دارید ، می توانید ببینید چه مواردی دیگر استفاده نمی شوند. اگر فکر می کنید به اندازه کافی وسایل دارید و فقط یکسری از آن ها باعث آشفتگی زیاد آشپزخانه شما می شوند، می توانید آن ها را هدیه دهید. می توانید آن را به دوستان یا اقوامی که نیاز دارند بدهید. همچنین می توانید آن را به خیریه اهدا کنید.این کار حس خوبی به شما می دهد.

3.مناطق آشپزخانه را تعیین کنید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

ایجاد مناطق برای آشپزخانه به شما کمک می کند تا آن را به خوبی سازماندهی کنید. یک منطقه آماده سازی غذا داشته باشید که در آن غذا را خرد ، مخلوط و آماده کنید. منطقه پخت و پز جایی است که شما غذای خود را طبخ می کنید. منطقه پاکسازی نزدیک ظرفشویی و ظرفشویی شما به یک سطل زباله نزدیک است. منطقه سرو غذا یک بوفه است که در نزدیکی محل غذاخوری واقع شده است. منطقه نگهداری مواد غذایی شامل یخچال و کابینت آشپزخانه است. انجام این کار باعث می شود شما بتوانید کارهای خود را مرتب کنید.

4.وسایلی که اغلب استفاده می کنید را در دسترس قرار دهید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

وسایل آشپزخانه وجود دارد که هر روز از آن ها برای پخت و پز استفاده می کنید. از آن جا که به طور مکرر از آن استفاده می کنید ، آن را در مناطقی قرار دهید که در دسترس شما باشد تا نیازی به جستجوی آن ها هنگام نیاز به استفاده از آن ها نباشد. این به شما کمک می کند تا در زمان پخت و پز خود صرفه جویی کنید. مراقب باشید که به راحتی قابل دسترسی باشد.

5.سازماندهی براساس نوع

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

ظروف آشپزخانه را باید در کابینت های جداگانه قرار دهید. همچنین ، قابلمه ها و ظرف ها باید از بزرگترین تا کوچکترین چیده شوند ، یکی در داخل دیگری قرار داده شوند. درب های ظرف ها را بگذارید تا در صورت نیاز به دنبال جفت آن ها نباشید. برای کاسه ها ، تابه های پخت و سایر مواردی که بندرت استفاده می کنید مکانی اختصاص دهید. ظروف روزمره که برای غذا خوردن استفاده می شوند باید روی کار قرار گیرند که به راحتی قابل دسترسی است. ادویه ها را باید دور از اجاق گاز قرار دهید زیرا باعث کاهش عمر ادویه ها می شود. اما اگر نزدیک اجاق گاز قرار داده شود ، باید آن را مهر و موم کرده یا در کابینت قرار دهید.برای کابینت قم می توانید روی تیم متخصص ما حساب کنید.

6.فضای ذخیره سازی هوشمند داشته باشید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

روش های مختلفی برای ایجاد فضای ذخیره سازی در آشپزخانه وجود دارد. از کابینت های آویز استفاده کنید که می توانید وسایلی را که بندرت مورد استفاده قرار می گیرند قرار دهید. وسایل سنگین تر باید در قسمت پایین قرار بگیرند در حالی که وسایل سبک تر در قسمت بالایی قرار می گیرند. از قسمت زیر سینک ظرفشویی استفاده کنید. می توانید سطل زباله را در زیر آن قرار دهید. قابلمه ها و تابه ها را روی کابینت پایین قرار دهید زیرا سنگین ترند. از سینی های کشویی متناسب با کشوی خود استفاده کنید تا از وسایل داخل آن اطمینان حاصل کنید.

7.با در نظر گرفتن دسترسی ، ترتیب دهید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

آشپزخانه خود را بر اساس چگونگی جریان و فعالیت ها سازماندهی کنید. این به شما کمک می کند تا راحت تر کار کنید. این همچنین به شما راهنمایی می کند که در آن می توانید وسایل آشپزخانه را قرار دهید زیرا قرار نیست آن ها را فقط در هر جایی قرار دهید. بنابراین ، هنگام تنظیم ، به نحوه استفاده از آن ها فکر کنید و وارد آن ها عمل شوید.

8.لوازم روزمره را تنظیم کنید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

برخی از لوازم خانگی هر روز استفاده می شود یا در غیر این صورت ، این موارد مرتباً مورد استفاده قرار می گیرند. به جای مخفی کردن ، آن ها را به خوبی در نزدیکی منطقه آماده سازی غذا مرتب کنید. گذشته از این که کار را برای شما آسان می کند ، جذابیت آشپزخانه شما را نیز به همراه خواهد داشت. فقط مراقب باشید که این لوازم حتی اگر در خارج از جعبه یا بیرون کابینت قرار بگیرند از آن ها به خوبی مراقبت می شود.بهترین قیمت کابینت ممبران در قم را از ما بخواهید.

9.زدن برچسب

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

خوب ، همه وسایل به برچسب احتیاج ندارند اما شما برای نگهداری مواد غذایی ، ادویه جات و سایر مواد به آن نیاز دارید. این امر خصوصاً اگر ادویه های زیادی در خانه دارید توصیه می شود. این می تواند از اشتباهات هنگام آشپزی جلوگیری کند. شکر ، شیر ، چای و سایر موارد را به خصوص اگر ظرف های ذخیره سازی شما یکسان باشد ، برچسب بزنید. قرار دادن برچسب بخشی از سازماندهی وسایل آشپزخانه شما است.بهترین قیمت کابینت ام دی اف در قم را از ما دریافت کنید.

10.سطل آشغال داشته باشید و به بازیافت فکر کنید

نکاتی برای دستیابی به یک آشپزخانه کاملاً سازمان یافته

برای تمیز کردن ، یک سطل آشغال داشته باشید. می توانید آن را زیر سینک ظرفشویی قرار دهید تا باعث آشفتگی آشپزخانه شما نشود و از ایجاد بوی بد و کثیفی در محل تهیه غذا جلوگیری کنید. تفکیک زباله های خود را در نظر بگیرید تا همچنان بتوانید از سایر موارد استفاده مجدد کنید. اگر پلاستیک دارید ، به روش هایی برای بازیافت آن ها فکر کنید.

داشتن آشپزخانه سازمان یافته برای داشتن کار راحت تر هنگام تهیه وعده های غذایی ضروری نیست بلکه به شما در دستیابی به یک خانه تمیز نیز کمک می کند. به یاد داشته باشید که آشپزخانه باید همیشه تمیز باشد زیرا مکانی که در آن غذا تهیه می کنید. آشپزخانه ای که به خوبی طراحی شده باشد ، اگر منظم نبوده و به خوبی نگهداری نشود ، بی فایده است.

ام دی اف قم همچنین می تواند در زمینه های مختلف از جمله سیسمونی در قم و درب ضد سرقت در قم به شما کمک کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *