انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه


این مقاله به شما راهنمایی می کند که چه ماده ای برای میز آشپزخانه شما بهتر است.
آیا به دنبال بهترین مواد برای میز آشپزخانه خود هستید؟ برای شما سخت است که تصمیم بگیرید کدام یک را بخرید؟
مطمئناً شما با ما موافقت خواهید کرد که آشپزخانه شلوغ ترین قسمت خانه است. از این رو ، باید مطمئن شویم که همه چیز موجود در آن برای تهیه و پخت غذا به خوبی کار می کند. میز آشپزخانه یک جنبه حیاتی در آشپزخانه است زیرا ما از آن برای فعالیت های مختلف استفاده می کنیم. اگر به دنبال گروهی مطمئن برای دکوراسیون داخلی در قم هستید گروه ام دی اف قم می تواند بهترین گزینه باشد.
بعضی از میزها با گذشت زمان جای لکه ها در آن ها باقی می ماند و یا دچار خراش می شوند. و حتی بعضی از آن ها به راحتی آسیب می بینند و تغییر رنگ می دهند. مسئله معمول دیگر مقاومت در برابر حرارت پیشخوان است. بنابراین ، چگونه می توانید بهترین مواد را برای میزهای خود انتخاب کنید؟
نگران نباش یک راه حل وجود دارد.
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که جوانب مثبت و منفی هر ماده را بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای آشپزخانه و استفاده شما مناسب است.
و ما حتی این کار را برای شما آسان تر کردیم! در زیر لیستی از مواد آشپزخانه و مزایا و معایب آنها آورده شده است. نگاهی به لیست بیندازید تا قبل از خرید راهنمایی شوید.و بتوانید بهترین انتخاب را بررای آشپزخانه خود داشته باشید.ام دی اف قم می تواند شما را در زمینه های مختلف مانند درب ضد سرقت در قم و سیسمونی در قم نیز راهنمایی کند.

1.گرانیت

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

این بهترین انتخاب برای بیشتر صاحبان خانه است و معمولاً برای آشپزخانه های سنتی استفاده می شود. دقیقاً مانند این آشپزخانه ها جلوه ای عالی به وجود می آورد. با توجه به تنوع سنگی ، مطابقت با صفحات ممکن است کمی سخت باشد. به منظور حفظ زیبایی ظاهری ، لکه هایی مانند روغن و اسید باید به سرعت پاک شوند. همچنین باید سالانه به طور منظم لکه گیری شود.

مزیت: از آنجا که هر دال از این مواد طبیعی منحصر به فرد است ، هر یک دارای رنگ های کمیاب و رگه های مشخص است. در برابر گرما مقاومت می کند و بریدگی و خراش آن آسیب نمی بیند. پس از درزگیری صحیح ، پوشش های صیقلی و مات می توانند در برابر بیشتر لکه ها مقاومت کنند.

عیب: لبه ها و گوشه ها می توانند تراشه بگیرند و رفع آن برای یک حرفه ای هزینه زیادی دارد. برای محافظت از آن در برابر لکه ها ، دوباره پوشاندن دوره ای نیز لازم است.

2.کوارتز

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

اگر یکی از آن هایی را بخواهید که بدون تعمیر و نگهداری باشد میزهای کوارتز مهندسی شده ، مورد نیاز شماست. این ماده در برابر لک ، اسید ، خراش ، حرارت و ضربه مقاوم است و نیازی به مهر و موم شدن آن مانند میزهای سنگ طبیعی نیست. این در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها است. این ترکیبی از مواد معدنی ، رنگ و رزین است. شکل ظاهری آن شبیه به گرانیت است.

مزیت: گرچه به نظر می رسد سنگ طبیعی است اما نیازی به نگهداری ندارد. لازم نیست نگران قابلمه های داغ ، چاقوهای دندانه دار ، پد ساینده و بیشتر لکه ها باشید. جدا از الگوهایی مانند سنگ مرمر و گرانیت ، در بسیاری از رنگهای زنده نیز موجود است.

عیب: لبه ها و گوشه ها ممکن است مانند گرانیت تراشیده شوند. توصیه می شود از لبه های گرد استفاده کنید.

3.صفحات میز لمینیت

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

میزهای لمینت نه تنها به دلیل قیمت مناسب بودجه بلکه به دلیل الگوهای جدیدی که به سنگ طبیعی ، چوب یا حتی کوارتز شباهت دارند ، از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند. به غیر از الگوها مختلفی که دارند ، امکان انتخاب رنگ روز را هم به شما می دهند.

مزیت: نصب آن ارزان و آسان است. لکه ها و گرما به لایه ها آسیب نمی رساند.

عیب: برش مستقیم بر روی آن ممکن است باعث خسارات دائمی شود.

4.میزهای چوبی

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

اگر می خواهید حتی برای خانه مدرن خود به یک آشپزخانه کلبه دست پیدا کنید ، میزهای چوبی کاملاً عالی خواهند بود. جدا از تزئینی بودن ، کاربردی هم هست. میزهای چوبی هنگام بسته شدن مناسب ، بهداشتی هستند و حتی می توانند برای خرد کردن گوشت استفاده شوند. چوب بسیار مقاوم در برابر حرارت است. از این رو ، کاربران نیازی به نگرانی در مورد قابلمه ها و قابلمه های داغ روی سطح ندارند. بیشتر صاحبان خانه ترجیح می دهند میزهای چوبی را با سایر سطوح مانند سنگ طبیعی یا مهندسی شده مخلوط کنند. میزهای چوبی با طرح آشپزخانه چوبی و سفید بسیار زیبا به نظر می رسند.

مزیت: جدا از زیبا بودن ، گرما را نیز به فضا می آورد. همچنین در لمس به معنای واقعی کلمه احساس گرما می کند. ماندگاری لبه ها بیشتر از گرانیت یا بتن خواهد بود. همچنین می تواند بازیافت یا بازیابی شود.

عیب: به منظور جلوگیری از آسیب دیدن آب و جلوگیری از تکثیر میکروب ها ، از آنجا که یک سطح متخلخل است ، آب بندی مناسب لازم است.

4.سطح جامد

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

این ماده ساخته شده توسط انسان معمولاً از ترکیبی از گرد و غبار مرمر ، بوکسیت ، اکریلیک ، اپوکسی یا رزین های پلی استر و رنگدانه ها تشکیل شده است. بیشتر اوقات برای نصب یکپارچه روی میز استفاده می شود. می توانید ببینید که این مواد در آشپزخانه ها به صورتی است که پیشخوان مصنوعی به نظر می رسد.

مزیت: در انواع رنگها و الگوها موجود است. سطح جامد در برابر بیشتر لکه ها مقاوم است. در صورت وجود خار و خراش های کوچک ، می توان آن را ترمیم کرد.

عیب: به راحتی خراشیده و بریده می شود.

5.پیشخوان کاشی

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

میزهای مخصوص کاشی یک انتخاب عالی است ، خصوصاً اگر مواد ارزان قیمت می خواهید که نگهداری آن آسان باشد. هماهنگی یا ترکیب و مطابقت آن با سبک های مختلف آسان است. همچنین ، میز آشپزخانه کاشی می تواند پروژه ای باشد که خودتان انجام می دهید و این بدان معناست که نیازی به استخدام شخصی برای کار روی آن ندارید. همچنین می تواند برای نمای پشت آشپزخانه مناسب باشد تا جذابیت بیشتری به آشپزخانه شما بدهد.

مزیت: جدا از اینکه می تواند آن را با طرح ها و رنگ های دیگر ترکیب کرده و مطابقت دهد ، می تواند جلوه زیبایی به آشپزخانه شما بدهد. تمیز کردن و مقاومت در برابر حرارت آسان است. در صورت آسیب دیدن ، تعویض آن نیز آسان است.

عیب: استفاده از کاشی منجر به ایجاد یک سطح ناهموار و مستعد ترک می شود.

6.میزهای بازیافتی

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

این یک انتخاب سازگار با محیط زیست است که در انواع مواد پایدار ، از جمله بتن ، شیشه ، کاغذ ، کامپوزیت و پلاستیک وجود دارد. میزهای بازیافتی معمولاً ترکیبی از محصولات قبل و بعد از مصرف در طیف گسترده ای از رنگها و بافتها در دسترس هستند.

مزیت: بی نظیر به نظر می رسد و با دوام است. میز پیشخوان نیز دارای نگهداری کم بوده و در برابر لکه ها ، بریدگی ها ، خراش ها و گرما مقاوم است.

عیب: ممکن است ترک بردارد مخصوصاً وقتی اجسام سنگین روی آن انداخته شود. همچنین مانند سایر میزهای پیشخوان دوام ندارد.

7.میزهای بتنی

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

میزهای بتونی بسیار قابل تنظیم هستند. شما حتی می توانید هر رنگ و بافتی را انتخاب کنید. این با بسیاری از مواد مختلف مانند شیشه ، کاشی و سنگ مرمر مطابقت دارد. گذشته از جذابیت ، از نظر انرژی کم است زیرا با افزایش دما در خانه شما گرما را گرفته و با سرد شدن دما آن را آزاد می کند.

مزیت: هنگامی که از پرکننده درز استفاده می شود ، ظاهری یکپارچه ایجاد می کند. می توانید هر رنگی را برای آن انتخاب کنید و جای لکه روی آن باقی نمی ماند. همچنین مقاوم و مقاوم در برابر گرما است.

عیب: اگر به درستی لکه دار نشود ، نشانه هایی از روغن ، سودا ، اسید و سایر نشت ها را نشان می دهد. برای جلوگیری از آن لازم است هر سه سال یکبار پلمپ شود. احتمال ترک خوردگی نیز وجود دارد و می تواند بسیار گران باشد.

8.صفحات میز فولادی ضد زنگ

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

فولاد ضد زنگ ظاهری مدرن و صنعتی به آشپزخانه می بخشد. سطح فلز با هر رنگی هماهنگ است و در هر فضای داخلی خوب به نظر می رسد. این یکی از ساده ترین مواد پیشخوان برای تمیز کردن است که در آن فقط لکه ها را با پارچه و صابون ملایم پاک می کنید. این میز بهداشتی ترین میز موجود است زیرا از تجمع باکتری ها جلوگیری می کند.

مزیت: جدا از ظاهر متناسب ، فولاد ضد زنگ تقریباً در برابر همه چیز مقاوم است.

عیب: ممکن است فرورفته و خراشیده شود. همچنین ، به خصوص اگر یک قاشق یا هر چیز دیگری روی آن بیندازید ، پر سر و صدا نیز هست.

9.میزهای شیشه ای

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

ساخت و ساز میزهای شیشه ای جدا از ظاهر زیبا و ساده آن ، می توانند به هر شکلی برش خورده و در گزینه های مختلف بافت و رنگ موجود باشند. این نوع مواد در آشپزخانه های مدرن مرسوم است اما گرانتر است. تمیز کردن و مقاوم در برابر لکه آسان است. مانند ضد زنگ ، آن نیز یک ماده میز بهداشتی است. و همچنین ضخامت زیادی دارد پس جای نگرانی نیست زیرا در برابر ضربه نیز مقاوم است.

مزیت: با دوام است و به راحتی تراشه نمی شود. تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است.

عیب: وقتی شی خیلی سنگینی روی آن قرار می گیرد می تواند ترک بخورد.

10.پیشخوان های مرمر

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

میزهای سنگ مرمر معماری اسلاید رگ به رگ به رنگ خاکستری در سنگ مرمر کاررا یا کالاکاتا فقط از نظر زیبایی جالب نیست. در واقع به پنهان کردن سایش کمک می کند و می تواند لکه های روشن را پنهان کند. این ماده به هر آشپزخانه قیافه ای در سطح بالا مانند هر نوع طرح آشپزخانه می دهد.

مزیت: اگر با شیرینی کار می کنید ، سنگ مرمر به دلیل دمای خنک خوب است. به طور گسترده ای در دسترس است و تمیز کردن آن آسان است.

عیب: گذاشتن چیزی اسیدی (مانند لیمو) در روی آن ممکن است باعث ایجاد خراش یا لک شود. آب بندی منظم نیز لازم است.

11.پیشخوان های سنگ صابون

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

 پیشخوان های سنگ صابون که در طیف وسیعی از رنگ های خاکستری از روشن تا تاریک موجود است. همچنین دارای رگه های ظریف است. استفاده از روغن معدنی همچنین به پنهان کردن هرگونه خراش سطح کمک می کند و باعث افزایش رنگ سنگ در طول زمان می شود.

مزیت: این سنگ طبیعی به دلیل وزن یا استرس به طور غیرمنتظره ترک نخواهد خورد. بسیار غیر متخلخل است و نیازی به آب بندی ندارد.

عیب: سنگ صابون به عنوان نوع نرم تری از سنگ نیز شناخته می شود. این لمس نرم است که در واقع ویژگی ضعیف آن است. به همین دلیل ، فرد باید مراقب باشد که مستقیماً روی آن بریده نشود و اجسام سنگین روی آن قرار ندهد.

12.پیشخوان های سنگ آهک

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

پیشخوان های سنگ آهک به دلیل شباهت چشمگیر آن به سنگ مرمر که گران است ، به طور فزاینده ای به یک نوع محبوب تر از سنگ فرش تبدیل شده است. زیبایی سنگ آهک یکی از مواردی است که آن را به ماده ای محبوب تبدیل می کند. ظاهری زیبا و ظریف به آشپزخانه می بخشد.

مزیت: از سنگ آهک می توانید در هر طراحی داخلی که در آشپزخانه خود دارید استفاده کنید.

عیب: تمایل به خراشیدن به راحتی دارد و حتی تغییر رنگ می دهد. همچنین باید مراقب باشید که تابه های داغ روی آن قرار ندهید.

13.کانترهای سنگ تراورتن

انتخاب بهترین متریال برای میز آشپزخانه

آشپزخانه های تراورتن به دلیل ظاهر مجلل پیچیده و شباهت آن با سنگ مرمر بسیار محبوب شده است. اگر سطح حفره دار آن را در جایی كه بتواند مواد غذایی و باكتری ها را به دام بیندازد و حتی مایعات را جذب كند ، پر كنید و مهر و موم كنید. علیرغم نگهداری زیاد ، یکی از زیباترین موادی است که برای هر سبک طراحی آشپزخانه احساس گرم و جذاب را ایجاد می کند.

مزیت: این یک سنگ طبیعی اقتصادی و سازگار با محیط زیست است که می تواند در رنگ های مختلف موجود باشد. جدا از لکه های مقاوم ، می تواند در شرایط سخت آب و هوایی نیز دوام داشته باشد.

عیب: نسبت به حلال های اسیدی بسیار واکنش نشان می دهد و ممکن است تغییر رنگ دهد. برای تمیز کردن صفحات پیشخوان محصولات ویژه ای لازم است تا ظاهر آن را حفظ کند.

پس از دانستن مزایا و معایب استفاده از مواد مختلف میز آشپزخانه ، امیدواریم که بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک را برای آشپزخانه خود استفاده کنید. در واقع گزینه های زیادی وجود دارد اما مطمئن شوید که یکی را انتخاب کنید که برای استفاده شما مناسب باشد. گروه صنعتی ام دی اف قم می تواند برای شما که در شهر قم زندگی می کنید و به دنبال کابینت سازی در قم هستید یک انتخاب مناسب و درست باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس باما